Wednesday 1 June 2011

surat cinta kiriman rasmi .. lalala ~

surat cinta kepada adinda . kakaka ~


budak2 zaman sekarang , darjah satu pon dah pandai mintak kapel . aku ingat lagi mase aku darjah 6 dulu , aku terjumpe surat cinte budak laki  darjah due mintak kapel kat budak pompan bawah meja aku . aku budak pagi , die sekolah sesi petang .. nak terkentot aku bace .. surat itu tertulis ;

 (ayat aku betolkan lah)

boy : jom kapel dgn saye nak ? nantik rehat saye bagi aiskrim sirap
girl : dose taw . mak aku tak kasi
boy : jangan lah bagi tahu
girl : diam lah sebok ! nanti aku bagitau akak aku
boy : aku ade abang la !
girl : * no answer
monyet punyaa kisah cintaa ~
romantik  bahh ..

aku punye lah terkejot , sbb mase zaman aku darjah 6 dulu , mane lah ade budak darjah satu yang dah pandai ayat org ni . mybe abang die yg ngajo kot  . (dah name pun abg , mmg sah laa die turunkan ilmu2 die) .  dahtu aku g conteng kat meja tuh . aku cakap aa'woi budak gatal . belajarlah bangang ! mak bapak kau hantar sekolah suroh mengorat ke ? ' (aku memang faveret sangat2 dalam bab vandalisme ini ) . so  besoknye aku tengok budak tu rply 'suke hati lah bodoh ;p " . ewah2 kuang asam gelugor punye budak . naek hangin lah aku , aku memang baran sket . budak2 lah katekan , aku pon tulis lah 'bahlol punye budak! aku rembat kau ngn abang2 kau sekali baru kau tawu ' . pastu budak tu tak reply . die padam bersih meja tu . aku pon pangai nakal2 sewel , tetiap hari aku tulis 'gile'kat meja die . last2 aku bosan, aku tak buat dah . kakaka



papehal an , bile aku dah besar , dah jumpe macam2 dalam hidop aku , baru aku rase yang cinte budak2 ni tak lah meninjijikkan . better ! better daripade cinte bdak2 smk skg ni . budak smk kemende ?! budak dajah 5 pun dah pandai buad love . apak dsyat . bale2 ~


faktor2 kerosakan pelajar sekolah (usul ganas)
-pandangan masyarakat


love mereka ada di situ ..

bukan dapat ape pon derr , setakat puas nafsu , kawen nanty pon boleh . agaknye kau punye da tak sabar sangat dah . kau mintak lah mak kau kawenkan bangan ! hari2 bole enjoy , tapi aku tawu , sorg memang tak cukop kan . faktor keturunan agaknye  . aku rase orang macam ni punye nafsu , setan pon ta bole challenge .

kalau setakat nak market , weyhh  memang laa budak2 skola pndang kau tggi , usha bgos je bile pandg kau , aku pn penah rase .  tapi kau tak payah rase bagos sgd lah wei , org2 otak sempit je yg rase org2 dalam golongn korang ni bagos . dunie dah maju  lah der .org dah tak main dah nak up dalam skola jeh . org kat lua sane tengok korang2 ni jijik kau tahu tak ? kalau setakat orang pandang jijik takpe lagi , kau tak kire pulak pandangan tuhan , rasul kau , malaikat , hah makbapak kau kat akhirat nanti cemane pulak . dasar kesempitan otak . 

kalau bawak pergi kem motivasi or kaunseling pun masih nak tunjok ego ,  nak bajed bagos lah , (hati keras banyak setan ) . hidop menyusahkan orang , mati tak mau . hari2 nak bikin kontroversi , konon lagi banyak batang kau rase, lagi hebad lah ? lagi banyak dare kau pecah , lagi bagos lah ? macam haram . tak bwk mati pon wei . hidop kat dunie ni smentare , kat akhirat tu sampai bile2 . GTH laa kalau buat dose pon rase bannge !

another one , huk alorh , aku geli betol kalau dengar 'faktor kerosakan anak2 melayu kat malaysia nih ialah kurang perhatian ibu bape dan kurang nye didikan agame ' . memang lah betol aku tak nafikan , tapi  aku sendiri pun pernah tersisih la . but semua tu bergantung pada budak tu sendiri je antare nak atau tidak buat kerje sial. member2 aku ade yang kurang perhatian dari makbapak , nak jumpe parents pon jarang sangat . anak penjual sayur kat pasar malam ade , anak bussinessman yg berjaye ade , anak kerani ade . tapi elok je aku tengok dorang membesar . jangan nak salahkan orang lain lah bile diri sendiri tak boleh nak control . mak bapak kasi sekolah pike mane baik burok pon kire dah oke dah tu , bukannye kat sekolah tu takde didikan n asuhan untuk membesar dengan sihat , c'mon laa , jangan lah nak belit2kan cite senang .

bout kurang didikan agame tu , aku setuju jugak , tapi 50/50 ahh . sekolah tu bukannye takde didikan agame , sekarang ni kebanyakan sekolah dah start buat usrah (mcm tazkirah) . ditambah pulak dengan pendidikan sivik & agame . sivik tu walaupon bukannye matapelajaran teras , ianya mash dititik beratkan sebagai matapelajaran yg penting di sekolah . kalau diri sendiri pon taknak jadi baik , belajarlah agame tinggi mane pon, macam tu jugak . pade yang mengatakan bahawa 'tiada peluang utk belajar agme' . sah mmg bangang lahanat lah . bukan susah pon nak amek peluang .. kau boleh jumpe mane2 ustaz/ ustazah kat sekolah kau mintak nasihat , guru kaunseling, or kau pergi je surau dekat2 jumpe imam  minta nasihat . bile ade cikgu yang nak share masalah korang , korang tunjok belang, ade cikgu yang kene sepak terajang .macam tu ke korang kate takde peluang ?? saje je tak nak amek p0rt pon pasal agame . bile ade reporter terjah korang , boleh pulak korang nak cover diri sendiri dengan mule2 buat muke kesian mintak simpati 5 kupang pahtu tarok  alasan bodoh2 tak smenggah yang buad org2 garuk kpale dengar alasan kau . boleh jalan daaah  ..

ade pulak yang mengatekan bahawe pelajar2 ini terpengaruh dengan rakan sebaya . kalau dah perempuan pakai tudong singkat nampak bra hitam sekali dengan leher kau yang kau rase gebu , kain senteng nak mampos, stoking pendek , lengan lipat sampai ketiak , make-up tebal 3 inci  , jalan macam samseng , cakap berderau2, memang sah la kau berkawn dengan budak2 pangai tak elok . diri sendiri yang memilih untuk pakai camtu , cube kalau dari awal pakai tudong labuh , lengang bercekak , kain labuh , kompem kau terhindar dari bende2 maksiat .yang laki pulak bukan nak masok kelas , melepak ikot member , aku tahu lah korang malas nak masok kelas , malas nak belaja , mmg dasar pemalas , nak buat cemane . kalau kau nak insaf  , insyallah tuhan tolong kau carik kawan baek2 elok2 . cakap pandai , usehe takde. blah la woi !

mesti ade antare pembace yang geli untok pakai baju2 gaye muslimah ni kan . sebab dalam dah busuk . g mane2 pon rase busuk lah kan . kalau korang takot member2 n budak2 skolah kau gelakkan kan kau pakai baju macam tu , kau pike sikit . orang lain kat lua sane kalau nampak kau mesti sejuk je hati die , palbagai tanggapan positif akan kau terime . malaysia ni bukan dalam kawasan sekolah kau je . cubelah jangan sempitkan otak kau .
pike yang terbaik sudah lah .  peribahase korang yg berbunyi 'kalau dah bangkai tu , bangkai jugak lah '  . tu semua alasan je kau tak nak maju coz still nak rase nikmat syok tu . cube org2 mcm korg ni try sembhyg DENGAN IKHLAS HATI sekali jeh , tak lame pun, 5 minit je , baru kau rase nikmat betol dunie ni . rase 'macam' dikasihi tuhan sekejap , rase menjadi sebahagian dari umat nye , rase tak sie2 kehidupan dan amalan kau kat dunie ni . itu je lah , nak bebel panjg2 kang dah mcam motivasi free pulak dohhh . kau bukan paham pun , sebab kau tak kan buat nye 

(pada yang tak berkenaan , takpayah nak sebok2 terase )


faktor2 kerosakan pelajar sekolah (usul ganas)
-pandangan murid

aku tak puas hati dengan usul di atas . biar aku ketengahkan pula usul aku yang ditolak tepi masyarakat. bengang betol bile ade pihak yang hanye menyalahkan pelajar pabile terjadinye kejadian murid belasah guru . ouuhhhhhh kes tu korang nak kecoh2 , kes guru bantai murid sekejap je pun hot . itupon kes yg masok berite je baii . kes2 yang takde org buat laporan ,  belambak lagi masyarakat tak tawu . kes rogol murid , raba murid , hukuman yang melampau , lempang sepak terajang . kitorang ni da besar la, kitorgtahu hukuman mane yang setimpal atau tidak . tiada unsur kekerasan di dalam islam.bende2 ni buat aku malas nak pegi sekolah.

kalau cakap pasal ponteng , sumpah aku malas gile nak masok kelas sebab cikgu asyek membebel . aku baru ingat nak berubah , masok je kelas cikgu tu teros nak maki hamun aku , tak bagi pulak chance aku nak tunjok perangai baik aku . kadang2 tu bile aku baik , kene perli , kene bahan . aku blah je lah dari kelas . (salah tanggapan pabila bername cikgu , bererti die sememangnye baik)aman dunie aku lepak ngn member2 yang memahami . ade ke org nak cube paham kenape aku bantai cikgu tu ?? ramai org dengar cite sebelah pihak je .( dah macam politik plak dah kan ) . taknak tawu pulak yang cikgu tu kurang ajar dengan aku .  aku tawu ape aku buat tu salah , tapi aku ni manusie, berbekalkan nafsu yang tinggi untuk lalui zaman remaje aku , aku sabar je  . pike senang nak tahan sabar ?? lu cakap senang lah ..

makbapak aku pulak , cakap je lebih , haram jadah nak bagi perhatian la konon . bile aku dapat result elok , aku punye lah besar hati bangge nak mampos nak tunjok kat makbapak aku yang aku ni anak yang boleh dibanggekan , (kembang2 hidong aku baq hanngg)  .. tawu2 die cakap 'oke' je . huk alorh , bile aku dapat result terok pulak , mau separoh mati dibantainye aku . ape ke sialnye makbapak macam tu .

aku dididik dengan perkataan maki hamun dan mencarot . mak bapak aku bukan kesah pun aku mancarot , aku keluar malam pun die pedulik haper, asalkan tak kacau kerje die. kte nye 'pandai2 lah jage diri' . dengan adik2 aku yang tak terurus , memekak2 , bapak aku pulak macam nak makan aku , baik aku keluar malam . aku prefer enjoy dengan member daripade naik gile layan family .

pasal didikan agame pulak , . aku tak tahu ape masalah dorang . bile aku nak jumpe ustazah , die bukan nak bagi nasihat , die bebel banyak lah . tak reti  psikologi betol laa ustazah ni , sekali dengan cikgu kaunseling, entah kejadah ape die merepek aku tak tahu lah , aku rase macam nak tidor je tengok die bajet bagos ala2 cikgu kaunseling terbaik dunie. (konon nak psiko otak aku lah tu ,, nak tergelak pon ade, aku tahan je .) pahtu terpakse buat muke bersalah, sebab kalau aku buat muke ikhlas dari hati (muke tak kesah) ,, memang sah la die tak lepaskan aku .  mintak maaf lah cikgu , sebenarnye sikit pon saye tak effect dengan cikgu  . saye ni mude lagi cikgu , tak terase pon kalau bagi kaunseling bodoh2 macam tu .cikgu tak payah perasan bagos lah . 

kebanyakan cikgu yang aku tengok pun mendenda dengan sebab untuk memuaskan hati dan mengikot nafsu marah secukop rase  . hek eleh , kau kalau nak jadi cikgu , kau buat care cikgu , menghukum dengan niat mendidik supaye aku jadi lebih baik. jangan nak ikot nafsu amarah kau . tu la pasal aku benci tengok muke kau . aku tau tak semua orang perfect ,, kau cikgu tak bermaksud kau perfect guruku sayang . kau juga bernafsu seperti manusia lain .

n then kalau cakap pasal market , memang aku nak market pon (popular) . sape taknak woi ? cakap pakai otak lah . kitorg ni mude lagi . darah mude memang nak sentiase rase diri sendiri bagos . tak gitu ? kakaakaka kalau nak market, kene la buat bende2 yg dasyat n gempak belake, baru kerek . syok pulak tu bile buat bende2 yang macam ni . ade rase bange pulak an  . (taknak lah sebot)

tapi bile aku TERASE  nak berubah dan buat baik sikit  , mesti kene gelak & kene bahan , susah boh mau berubah , tengok je lah care pemikiran rakyat malaysia ni macam mane , sah2 aku kene kutok . mesti orang kate ade niat tersembunyi lah , apelah , pahtu nak ungkit cite lame . kan masyarakat kite ramai yang kaki COP . tak kuat aku doee nak tepis. aku budak lagi wei . kalau aku sembahyang pun , bukan senang nak ikhlas, penad, malas, dahtu pahale aku dapat ke tidak wei , tangtah aku dose sebab sembahyang tak khlas. jangan nak kate aku lah , imam besar kat masjid2 tu pon takde sape boleh ukur tahap keikhlasan die kecuali tuhan sorg . ayyarkk , kalau macam ni , better aku kekal sebagai bakal  ahli juvana je sampai bile2  . senang hidop kat dunie . untung kat akhrat takde sape boleh nak tentukan . so tak payah nak judge aku .

ramai gak lah budak2 yang berimej muslim kat sekolah aku , tapi ramai jugak daripadenye yang sombong berlagak . ade yang anggap org macam aku ni ahli  neraka . pandang jijik sangat kat aku ni . macam die tu di pandang tinggi sangat oleh tuhan .aku cume nak peluang untuk lebih mngenali mereka2 ini , tetapi dilayan burok . pakai celak tebal nak mampushh  , sampai tak nampak mate da,  keling kat sekolah aku tengok pun takot. tak caye tanye sendiri lah . tak payah sombong lah wei . kau sendiri pon belum tentu dapat tempat kat syurge , dengan perangai mcm tu , terang2 boleh nampak di mane tempat kau disisi agame .

ahh penad sudah aku meleter. kalau dibahas bende ni , sampai kiamat belom tentu habis . sebab kiamat pon tak tahu bile . memang banyak lagi alasan2 masok akal . bile aku bahas bende ni ngan cikgu , terdiam pulak die , katenye aku kurang ajar dan diminta diam . aik .. ?? 

sekian saje !


entry kali ini tidak menyebelahi mane2 pihak dan bukan bertujuan untuk menyakiti hati sesiapa.
. cume ingin memperbetulkan sedikit tanggapan masyarakat di luar sane yang hanye tahu mengadili , sedangkan mereka  tidak merasa dan benar2 memahami  situasi sebenar .
beribu kemaafan dipohon pada sesiapa yang terasa terutamanya pada guru2 terhormat diluar sana .


oke , taknak lah stress2 dah , jom kite relaks kan otak dengan layan sikit
 surat cinta kiriman rasmi anak2 melayu & india :p

sweet gitu .. aww ~ kah kah kah !!
antare surat2 cinta yang dijumpai :

sebijik daaa macam surat cinte member aku . hahahahaah :p
gile betol



die ni kan , kalau aku yg jadi awek tu , mang sah2 aku datang penyepak sekali tempek ketas ni kat muke die.
cute kan? kaakakakaa XD

1 comment:

  1. We,Aq NAk Main Ngan Dak LAki SEdap Sial!!!PepEt Aq Da BerLenDier...KoranG maiN NGan Aq mmg puass gillerr!!tetek aq besar..umuur aq 20 thun..spe nak..dtg umah aq murah je 100 ingit 1jam setengah..Aq Siap mNAri Tianggg...Aq NAk Yg Paaaaaaanjjjjaannng Punyeee..x nak kote kecut..BAby C0me Here Just playy fucks with me..

    ReplyDelete

SEGALA YANG TERCATAT DI ATAS ADALAH BUKAN HAK MILIK ASAL RUANG LEGAR . RL